What a wonderful world!

Hey people!

Först hade jag tänkt att det här skulle bli ett klagoinlägg. Från början tänkte jag klaga på att vi är tvugna att ha påsksamling i kyrkan varje år med skolan. Så diskriminerande! De spelar typ upp Jesus död och uppståndelse (jag vet att det heter Jesu död, men va fan, killen får väl anpassa sig till omvärlden! Varför ska inte hans namn få ändelsen s när det böjs i genitiv när alla andras namn får det?!) och läser ett stycke ur bibeln. Och så säger prästen typ: "Jesus är uppstånden", och då förväntas alla svara: "Ja, han är sanneligen uppstånden"! Det är ju för fan (andra gången idag jag svär!) olagligt!!!

Hursomhelst, sen blev jag förkyld, så då kunde jag inte vara med på påsksamlingen. Så då tänkte jag klaga på att jag var sjuk. Men sen kom jag på att det ju faktiskt medförde att jag slapp både påsksamlingen och gympan, och fick påsklov en dag tidigare! Så det var ju egentligen inget att klaga på. Och så insåg jag att mina läsare (alltså huvudsakligen L och F...) kanske inte tycker att mina väldigt viktiga klagomål är så intressanta. Man måste ju ändå försöka anpassa bloggen efter dess målgrupp...

Alltså tänkte jag berätta om vilken underbar dag det här har varit istället! Det är första dagen på påsklovet, vilket ju egentligen hade räckt för att göra dagen till en underbar sådan. Men dessutom skiner solen och det är skitvarmt ute! Folk går runt i shorts och linne! Och det är sjukt mycket människor på stan! Varenda gata är ju helt proppfull, var kommer alla ifrån? Dessutom fick jag just reda på att regeringen nu leder över oppositionen!!! Jihoo! Heeeja Reinis (Reinfeldt), heeeja Reinis! Lagom till hans bästa högtid, påsken. Jag menar, han måste ju älska påsken, han ser ju precis ut som ett ägg! :P

Okej, körsbärsträden har inte slagit ut än, och det är inget vatten i fontänen, men det är minst lika mycket människor i Kungsan idag som det var när den här bilden togs.

Eftersom jag hämtat mig något från förkylningen har jag kunnat ta del av det vackra vädret. Dessutom har jag klippt mig och köpt ett knallrosa påskris. (Alltså, jag firar ju inte påsk för att hedra Jesus, utan för att hedra det stora ägget, Reinfeldt.)

Så, nu har jag både lite diskret (?) fått med mina klagomål OCH berättat om den underbara dagen! Vi kvinnor är verkligen bra på att göra två saker samtidigt ; )

Hälften av mina kära klasskamrater tillbringar påsklovet på klassresa i Frankrike. Har inte tid att berätta mer om det nu, men det verkar onekligen gå vilt till, iaf om man vågar tro F... (Fortsättning följer ; )  )

Kommentarer
Postat av: Lottie

Fin blogg hörredu =)^^

Haft en bra dag?

Puss

2009-04-07 @ 15:15:46
URL: http://pinkgrapes.blogg.se/
Postat av: lisa

ååh saaaknar dig så mycket! KOM HEM FRÅN TYSKLAND!!!



Hade ingen aning det där med Jesus, men håller helt med. Det är ju skumt eftersom han eg heter JesuS men så måste man ta bort S et istället för tvärtom, weeird.



PUSS OCH KRAM

2009-04-12 @ 22:20:24
Postat av: Anonym

uppdatera!!! vrfr kallar lollo sig för lisa btw?

2009-04-19 @ 18:44:33
Postat av: Anonym

SKRIIIIIV!!!!!!!!!

2009-04-28 @ 19:36:29
URL: http://ebbalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0