Jag behöver hjälp!

Hey people!

I'm home! Kom hem i går kväll. Ska berätta om resan senare, men först behöver jag akut hjälp (nej, jag har inte svininfluensan... det är ännu allvarligare!) Jag vet inte vad jag ska köpa för mobil!!! Håll med om att det är en livsviktig fråga för en tonåring! Tänk om det blir fel, om jag råkar köpa en sån där kinesisk mobil för gamlingar för 600 kr som det bara går att ringa med! (En sån som min mamma ska köpa...). Då skulle mitt ännu så korta och oskuldsfulla liv avslutas redan första dagen på gymnasiet!

Så därför rådfrågar jag er, mina kära, trogna läsare som vet vad en tonåring behöver för att överleva (för ni vet väl det, F och L?) Vad är det absolut coolaste man kan ha i mobilväg? Sony Ericsson är väl coolt? Tror jag vill ha en sån. Och  hur ska den se ut? Jag tycker att bara vanliga, rektangulära mobiler är snyggast. Det ska hur som helst inte vara en sån man fäller ut, möjligen en sån man drar ut. (Nån som fattar :P?). Och det vore bra om det gick att använda den som ipod. Är det det som kallas walkman? (valkman, haha!... min humor...)

Tror att det här är Sony Ericssons allra nyaste, W995:
Se hela bilden











Det är en sån där walkman. Men tyvärr är det ju en sån man drar ut...

Den näst nyaste, C901, är ganska snygg tycker jag:


Mobiltelefoner - Operatörsfria Sony Ericsson C901 Noble Black

Men den är inte en walkman, vilket väl betyder att man inte kan använda den som ipod? Och de gör mest reklam för dess fantastiska kamera, vilket jag egentligen inte behöver.

Sen gillar jag en som ser ut så här, W960i:




Det är en walkman med touchscreen. Men den är inte helt ny tror jag, och jag har en känsla av att den är ganska dyr... Har inte lyckats se prisena på nån av dem än, men de får helst inte vara för dyra.

Är det modernt för en tjej att ha en svart telefon förresten? Och vilken av de här tycker ni är bäst? Ni kan gärna gå in på http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones?lc=sv&cc=se och kolla på alla Sony Ericssons mobiler. Eller föreslå nån helt annan, jag är öppen för förslag! Men, som vår rektor brukar säga, kom ihåg de två sk nyckelorden: COOL och NORMAL! (Fast rektorn säger typ empati och kunskap, eller ibland hjärta och hjärna... weird, I know :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0