Ett oförglömligt Fritzl-minne

Hey people!

För en gångs skull har jag sovmorgon! Men jag tycker bättre om att vara vaken än att sova på sovmornarna, annars kan man ju inte njuta lika mycket av dem :P

Men nu till något lite allvarligare. På TV pratar de om Josef Fritzl i Österrike som stängde in sin dotter i en källare, ni vet. Förra sommaren när vi var på semester körde vi förbi Amstetten, så vi åkte in och kollade på hans hus. Det var typ 30 grader ute och solen sken. Jag hade shorts och linne på mig, men svettades ändå. I förhören har Elizabeth berättat hur kvävande varmt det kunde bli nere i källaren på somrarna. Allt såg ut precis som i en vanlig småstad, men samtidigt visste man att bara några meter under ens fötter hade en människa suttit inlåst i 24 år! Och fött sju barn dessutom! Huset såg helt normalt ut, iaf från framsidan. Gardinerna var i och för sig förgragna, men på andra våningen kunde man se "de fria" barnens fönstermålningar. En snögubbe, två tomater och en måne. Det kändes verkligen konstigt att se. Det blir liksom ännu läskigare när man ser hur normalt allt ser ut. På baksidan kunde man inte se så mycket av huset, eftersom Fritzl odlat en hög häck runt om. På grinden satt en liten skylt där det stod typ: "Avspärrat, polisutredning pågår". Det var det enda som visade att nått var fel. Jag hoppas han får ett långt straff!


 
Fritzls hus


Ybbsstrasse

Kommentarer
Postat av: L

huh ja. men nu har han ju erkänt mord iaf! puss

2009-03-19 @ 23:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0