En ointressant uppdatering om ett ointressant liv

Hey people!

Här kommer ett inlägg som för en gångs skull inte handlar om mina löjliga åsikter utan om mitt löjliga liv. En liten uppdatering helt enkelt.

Över Kriskihimmelfärdshelgen var jag och mina föräldrar på "landstället" i Jämtland. Och tro det eller ej, det var faktiskt ganska roligt. Måste vara första gången i världshistorien som en tonåring säger något sådant om en vistelse i en 24 kvm stor stuga utan vatten (och alltså utan toalett) mitt i den jämtländska urskogen. Någon som har numret till Guinnes rekordbok?

Nej, vi bor inte i ladan på bilden. (Vi bor i ett ännu mindre och ännu omodernare hus mitt i skogen, med ett utedass som enda utsikt...).

På söndagen åkte vi hem, och på måndag morgonen vaknade jag kallsvettig kl 6 pga en mardröm. Gissa vad den handlade om. Att jag fick VG i syslöjd! Dvs att jag fick 315 poäng istället för 320! I´m such a nerd. Nån som vet var man kan köpa sig ett liv?

I alla fall skyndade jag iväg till syslöjdssalen det första jag gjorde och hämtade hem de fransiga tyglappar som det på något sätt var tänkt att jag skulle få ihop till en väska. Sedan har jag suttit varje kväll till kl 23 och knepat och knåpat (och sprättat...) tills ögonen blött. Tillslut fick jag i alla fall till något som faktiskt såg ganska hyfsat ut. Here it is:


Nån mer som tycker att det är förnedrande att man ska behöva sy sådana här töntiga saker i skolan!? Hata syslöjd!

Så idag på syslöjdslektionen lämnade jag nervöst in väskan och tänkte att nu måste jag få MVG! Och ja, visst fick jag det. Men det hade jag tydligen fått ändå, utan att sy väskan! Tack så väldigt mycket.

I tisdags var det friluftsdag = en mils vandring. Har inte så mycket att säga om det, det var väl kul. Förutom när man höll på att pressas sönder när alla skulle in i bussen på hemvägen. Alla (typ 100 elever) ville komma på först för att få sittplats på hemresan, varpå alla pressade sig mot dörren. Det var allvarligt riktigt läskigt! :P

Apropå dagens syslöjdslektion så var den århundradets skämt! Jag gjorde bort mig totalt! Först glömde jag att vrida på strömmen till symaskinen och förklarade för läraren att den var trasig, varpå hon leende vred om ratten och symaskinen började fungera. Sedan trädde jag, efter sex års träning, övertråden fel och var än en gång tvungen att fråga varför det inte gick att sy. Jag skulle sy ett knapphål med symaskinen och följde instruktionen till punkt och pricka. Bara det att den inte talade om hur man skulle få till själva hålet, bara hur man skulle göra sömmarna runt det. Så när jag hade sytt dem var jag än en gång tvungen att fråga min stackars lärare om hjälp, den här gången om varför knapphålet inte bestod av något hål :P. Hennes ännu en gång leende svar blev att man själv måste skära upp ett hål i tyget. Med en sprättarkniv. Vad fan är en sprättarkniv?! Jag hade ingen lust att fråga någonting mer den här lektionen, så jag lämnade helt enkelt in mitt knapphål, utan att ha gjort något hål. Mitt knapphål var alltså inget hål, utan bestod av en sned söm på en tyglapp! Hejdå MVG?

Jag kan i alla fall trösta mig med att det var min sista slöjdlektion någonsin :D !!! För om en vecka är det skolavslutning! See you!

Kommentarer
Postat av: fanny

sista slöjdlektionen? skulle det vara en bra sak? själv har jag panikångest över skolavslutningen och bröt ihop för nån timme sen. jag SAKNAR slöjdlektionerna. dessutom är mitt skavsår infekterat. ville bara klaga lite. hej då. ps. du är inte ensam, jag gillade oxå att spendera tid med min familj i en liten omodern stuga i dalarna. jag hoppas innerligt att ingen av våra blivande klasskompisar har klickat in sig på din blogg. i så fall får vi ringa nån gymnasierektor på grönland ev. alaska och be att få komma in på den skolan.

2009-05-28 @ 22:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0